Niedziela na słodko: Ciasto z malinami. ;)


Dziś przy niedzieli chciałam odbiec od kosmetyków i napisać o czymś słodkim czyli dziś przepis na ciasto:) W dodatku moje ulubione:) Muszę Wam się pochwalić że moja mama robi przepycha ciasta, które czasem sama wymyśla lub miesza dwa przepisy:) Czemu ja tego nie odziedziczyłam po niej:( 


Pomyślałam że może co niedziele bym dodawała jakieś przepisy oczywiście sprawdzone i z własnym zdjęciem ciasta. Zobaczymy czy to wypali :)





Ciasto z malinami

Ciasto:
6 żółtek
10 dag cukru(1/2 szklanki)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego
20 dag mąki  (1 niepełna szklanka)
15 dag margaryny

Żółtka z cukrem i margaryną zmiksować na puszystą masę. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i wymieszać. Rozłożyć na dwie blachy i ciasto posmarować bezą.
Beza:
6 białek
25 dag cukru
10 dag płatków migdałowych

Białka ubić na sztywno z cukrem. Rozłożyć na pierwsze i drugie ciasto i posypać płatkami migdałowymi. Piec ok. 20 minut w temp. 180 stopni.
Masa:
750 ml śmietany kremówki 36%
3 śmietanfix
4  łyżeczki cukru pudru

Ubić na sztywno.

Masa Malinowa:
1 galaretka malinowa lub galaretka z owoców leśnych rozpuszczona w połowie wody. Tężejącą wymieszać z 0,5-1 kg malin zmrożonych.

Układanie placka:
1. placek
2. śmietana
3. masa malinowa
4. śmietana
5. placek


Komentarze